24.4. Hyönteishotellien valmistus

Ti 24.4.2018 klo 17:30 valmistetaan Aulis ja Irja Kemppisen opastuksella hyönteishotelleja kahvila Kantarellissa (Kirkkokatu 13, Joensuu).

Kurssilla voi koota yhden tai useamman pölyttäjähyönteisille tarkoitetun hyönteishotellin valmiiseen kehikkopohjaa (mallit alla). Halutessasi voit varata rakennusmateriaaliksi mukaan esimerkiksi koiranputkea, järviruokoa ja muita onttovartisia kasveja sekä käpyjä. Kehikkoja on kahta mallia. Suuremman sisämitat ovat 7x 22,5 x41 cm (sisältää perhososaston) ja pienemmän 7x 16,8 x 31,5 cm. Materiaalimaksu on suuremmalle kehikolle 30 € ja pienemmälle 24 €.

Maksu maksetaan kurssin yhteydessä (varaa tasaraha). Valmistamisen yhteydessä kerrataan hyötyhyönteisiin sekä hyönteishotellin sijoittamiseen ja ylläpitoon liittyviä asioita. Jotta riittävä määrä kehikkopohjia ehditään valmistaa ennen kurssia, tarvitaan sitova ilmoittautuminen viimeistään 3.4.
Aulis Kemppiselle auliske5(at)gmail.com tai p. 050 581 7447. Maksimiosallistujamäärä on 12 henkilöä.