Ma 2.9. Hurmaavat pionit puutarhassa -luento

Ma 2.9. klo 17.30–19.30 Hurmaavat pionit puutarhassa -luento / Pionien koti, Mikko Uusi-Honko ravintola Kantarelli, Kirkkokatu 13, Jns

Pionien koti on suomalaisittain ainutlaatuinen pionikeidas Taivassalossa, josta saamme vieraaksemme Mikko Uusi-Hongon. Hän kertoo meille parhaat vinkit, miten upeat pionit saa kukoistamaan omassa puutarhassa, milloin pionit kannattaa istuttaa, miten lannoittaa ja milloin ne kannattaisi jakaa jne. Puhumme yleensä pioneista, mutta pionien maailma on hyvin moninainen, esimerkkeinä luonnonpionit, kiinanpionit, itoh-hybridit sekä puupionit. Näistä saamme mukavan tietopaketin upeiden kuvien kera.

Meillä on myös mahdollisuus tilata pioneja syysistutukseen, joka on pionien paras istutusaika.

Tilausohje: tilaa pionit 1.8.–30.8. aikana www.pioni.fi -sivulla olevan verkkokaupan kautta.  Muuten normaali tilaus, mutta laita kohtaan  toimitus: nouto (ei tule rahti tms. rivejä) sekä lisätietoja-kohtaan: PUUTARHAYHDISTYS/JOENSUU, niin saat pionit 2.9. tilaisuuteen.  Tilaus on sitova ja se maksetaan oston yhteydessä verkkokaupassa. Mikko Uusi-Honko tuo myös mukanaan lajitelman myytäviä pioneja, jotka voi maksaa kortilla tai käteisellä. Huomaa, että pionit tuleentuvat syksyllä, joten taimissa ei välttämättä ole enää vihreää, vaan ne ovat menneet lepoon. Lepoon meneminen vaihtelee lajeittain.