La 18.7.2020 Kainuun puutarhahelmet

Lähdemme Joensuusta matkailupysäkiltä (Kirkkokatu) klo 7:00 kohti Sotkamoa ja Kajaania. Tämän jälkeen pysähdymme tarvittaessa Uuron ABC:lla, Kontiolahden kk:n linja-autoasemalla ja Juuan ABC:lla. Ensimmäinen vierailukohde on Korpijärven puutarha-arboretum, jossa nautitaan myöhäinen aamiainen ja tutustutaan arboretumiin. Timo ja Elina Niskasen ylläpitämässä viehättävässä puutarhassa on puita, vanhoja perennoja ja hedelmäpuita. Seuraava kohde on Sotkamon taimisto www.perhospuutarhuri.fi Perhospuutarhuri on erikoistunut kasveihin, jotka lisäävät luonnon monimuotoisuutta. Siellä kasvatetaan erityisesti perennojen taimia, mutta myös kaksivuotisia, kesäkukkia, köynnöksiä sekä puita ja pensaita. Lounaan nautimme Sotkamossa ravintola Messissä, josta lähdemme kohti Kajaania ja Elsa ja Samuli Jääskelän puutarhaa. Piha koostuu alueista, joissa kasvatetaan ruokaa, laitetaan ruokaa ja syödään ruokaa. Kaikki on itse tehtyä ja kierrätystä harrastetaan niin kasveissa kuin materiaaleissa. Jääskelöillä juomme myös kahvit ennen kuin lähdemme kotimatkalle. Joensuussa olemme noin klo 21:30.

Matkan hinta on jäsenille 57 euroa ja ei-jäsenille 77 euroa. Hinta sisältää linja-autokuljetuksen, aamupalan, lounaan noutopöydästä ja iltapäiväkahvit. Sitovat ilmoittautumiset Anja Turuselle viimeistään su 12.7.2020 joko sähköpostitse anja.m.i.turunen@gmail.com tai puhelimitse iltaisin ja viikonloppuisin p. 050 435 1537. Ilmoita samassa yhteydessä erityisruokavaliot ja jos toivot istumapaikkaa bussin etuosasta matkapahoinvointiin tms. liittyen. Matka järjestyy, jos lähtijöitä on 35. Mukaan mahtuu 48 henkilöä. Ilmoittautuminen vahvistetaan maksamalla matka viimeistään su 12.7. yhdistyksen tilille P-K:n osuuspankki FI36 5770 0520 0113 44. Viestikenttään kirjoitetaan ’Kainuun puutarhamatka’ ja lähtijän nimi / lähtijöiden nimet. Pidätämme oikeuden mahdollisiin ohjelma- ja aikataulumuutoksiin.