Ma 6.7.2020 klo 18:00 puistokävely Joensuun Ruusupuistossa

Joensuun Ruusupuistoon meidät johdattelee puiston suunnitellut kaupunginpuutarhuri emeritus Kai Ahmio. Reilun hehtaarin laajuinen puisto sijaitsee Penttilänrannassa. Sinne on istutettu yli sata eri pensasruusulajiketta ja lisäksi muita koristekasveja. Yksittäisiä ruusupensaita on noin 900. Kaupunki on rakentanut puiston paikallisten lionsklubien aloitteesta ja lionsklubilaiset ovat talkoovoimin istuttaneet ruusuistutukset puistoon keväällä 2016. Klubilaiset vastaavat edelleen ruusuistutusten hoidosta. Myös puutarhayhdistyksellä on alueella oma nimetty ruusuryhmä Rosa glutinosa-lajia (nystyruusu).

Puistoon pääsee Penttilän suunnasta kävellen tai pyörällä Suursahankatua pitkin, jonka alussa Penttilänkadulta käännyttäessä on autojen pysäköintipaikka. Hukanhaudan suunnasta puistoon pääsee Kuhasalonkadun kautta. Kadun päästä on kulkuyhteys ruusupuistoon johtavalle puistoreitille. Puistokävelyvastaavana on Kirsi Kortelainen, p. 050 359 0353.