Hyvät Pohjois-Karjalan puutarhayhdistyksen jäsenet!

Yhdistyksen hallitus kokousti viime viikolla tämän kevään trendin mukaisesti etäyhteydellä. Keskustelimme tulevan kesän ohjelmasta ja mietimme, miten olisi viisautta toimia tässä tilanteessa, kun koronaviruksen kulkua ei kukaan pysty ennustamaan. Koska päädyimme tekemään ohjelmaamme muutoksia, lähetämme poikkeuksellisesti jäsentiedotteen kaikille jäsenille näin kesän kynnyksellä. Niille jäsenille, joille jäsenrekisterissämme on sähköpostiosoite, tiedote menee sähköisenä. Paperinen tiedote lähetetään kaikille niille jäsenille, joilla sähköpostiosoitetta ei ole.

Retket ja matkat

Päädyimme siihen, että heinäkuun ’Kainuun puutarhahelmet’ -retki ja elokuunHistorian havinaa ja uusia tuulia’ – puutarha- ja kulttuurimatka Helsingin seudulle perutaan tältä kesältä ja siirretään kesälle 2021. Visbyn matkahan peruttiinkin jo aiemmin keväällä ja sekin on suunnitelmissa toteuttaa ensi vuonna. Olemme pahoillamme näistä muutoksista ja aiheuttamastamme harmista, mutta katsoimme matkojen perumisen nyt järkevimmäksi vaihtoehdoksi. Jos olette jo maksaneet matkan, niin pyydämme maksun palauttamisesta sopimiseksi olemaan ystävällisesti yhteyksissä

• Kainuun matkan osalta Anja Turuseen sähköpostitse m.i.turunen@gmail.com tai puhelimitse iltaisin ja viikonloppuisin p. 050 435 1537.
  • Helsingin seudun matkan osalta Anna-Leena Martikaiseen sähköpostitse annaleenallepostia@gmail.com tai puhelimitse iltaisin ja viikonloppuisin p. 050 3766 379.

Piha- ja puistokävelyt

Piha- ja puistokävelyjen toteuttamisesta tiedustelimme kävelyjen vetäjien ja pihojen omistajien mielipidettä, ja tällä hetkellä vaikuttaa siltä, että suurelta osin etenemmekin ohjelman mukaisesti. Tämä tietysti edellyttää, että koronavirustilanne pysyy seudullamme rauhallisena, eikä yleisiin ohjeistuksiin tule tiukennuksia. Tämänhetkiset ohjeet mahdollistavat alle 50 hengen kokoontumiset, kun turvaväleistä ja hygieniasta pidetään huolta. Sosiaalisia kontakteja tulee kuitenkin välttää, jos tuntee itsellään vähäisiäkään sairauden oireita, minkä lisäksi riskiryhmäläiset harkitsevat huolellisesti omaa osallistumistaan tapahtumiin.

Näin sähköpostitse saamme varsin lyhyelläkin varoajalla ilmoitettua muutoksista, joten seuratkaa sähköpostianne. Lisäksi voitte toki tiedustella asiaa kunkin kohteen esittelytekstin yhteydessä mainitulta yhdistyksen hallituksen edustajalta eli piha- ja puistokävelyvastaavalta. Muistutamme vielä, että piha- ja puistokävelyt on tarkoitettu vain yhdistyksen jäsenille seuralaisineen, eikä niihin tarvitse ennakkoilmoittautua.

Kohteiden tarkemmat kuvailut ja ajo-ohjeet löydätte helmikuussa lähetetystä jäsenkirjeestä, minkä lisäksi laitamme teille perinteiseen tapaan ”muistutusviestin” muutamaa päivää ennen tapahtumaa. Tämän kesän tarkennettu ohjelma on seuraavanlainen:

KESÄKUU

Maanantaina 15.6.2020 klo 18:00 puistokävely Joensuun kasvitieteellisessä puulajipuistossa toteutuu suunnitellusti. Puistokävelyvastaavana toimii Anja Turunen, p. 050 4351 537.

Maanantaille 22.6.2020 suunniteltu puistokävely Joensuun Vapaudenpuistossa siirtyy syyskuulle.

HEINÄKUU

Sunnuntaina 5.7.2020 vietetään Avoimet puutarhat -päivää.

Maanantaina 6.7.2020 klo 18:00 puistokävely Joensuun Ruusupuistossa toteutuu suunnitellusti. Puistokävelyvastaavana on Kirsi Kortelainen, p. 050 359 0353.

Maanantaina 13.7.2020 klo 18:00 tutustuminen Kaksolan marjatilaan Outokummussa toteutuu suunnitellusti. Pihakävelyvastaavana on Kaija Mattila, p. 040 737 9747.

Maanantaina 27.7.2020 klo 18:00 pihakävely Galleria Tienkorvan puutarhassa Kiteellä toteutuu suunnitellusti. Pihakävelyvastaavana on Elli Ruutiainen, p. 050 5399 186.

ELOKUU

Maanantaille 10.8.2020 Utran Siirtolapuutarhaan suunnitellun pihakävelyn toteutumisesta ja kohteista ilmoitamme elokuun alussa.

SYYSKUU

Tiistaina 1.9.2020 klo 17:00 tavataan puistokävelyn merkeissä Joensuun Vapaudenpuistossa. Puistokävelyvastaavana on Tiina Hintikka, p. 045 699 1072.

Tervetuloa mukaan puisto- ja pihakävelyille!

Liitteenä on vielä Puutarhaliitosta tullut ’Ekotekoja puutarhassa’ -viesti, jonka lopussa on mainio kuvavinkki hyönteishotellin rakentajille.

Toivotamme teille oikein hyvää loppukevättä ja alkavaa kesää,

P-K:n puutarhayhdistyksen hallitus